Cocoa Application Tutorial
[편집]코코아 어플리케이션 튜토리얼 소개
내용: 이 문서의 구성 학습 목표 필수요소 참고
이 문서는 오브젝트C를 사용하는 코코아 어플리케이션 환경을 소개하며, xcode를 이용해서, 객체지향적 프로그램을 만드는 방법을 알려 줄것이다. 이 문건은 C 프로그래밍과 친숙할것이다.
[편집]구성
이 문서는 아래의 챕터로 이루어져있다:
- “코코아의 요소” 코코아 프로그램을 개발할때 필요한 기본적인 개념들을 소개.
- “Xcode에서의 프로젝트 만들기” Xcode를 이용해서 프로젝트를 만드는 법을 소개한다.
- “모델 정의하기” guides you through defining the underlying functionality of an application.
- “뷰 정의하기 : 유저 인터페이스 만들기” guides you through the development of a basic user interface using Interface Builder.
- “모델, 뷰 브릿징하기 : 컨트롤러” shows how to create a controller object mediate the communication between the model and view.
- “응용프로그램 빌드, 실행하기” explains how to build and test the application.
- “응용프로그램 설정하기” explains how to configure the basic identifying properties that application bundles require, including the version information and application icon.
- “기본기의 확장” explains some of the behavior Cocoa applications get by default.
[편집]Goals for Learning
이 튜토리얼로 배울수 있는 것들 :
- 코코아란
- 객체지향환경에서의 응용프로그램 개발과정
- 코코아 프로그램 만드는법
- 지식을 적용시킬수 있는 범위
- 필수정보들
이 문건을 완전히 이해하려면 C 를 알아야 하지만, 필수적인것은 아니다.
In order to maximize the instructional potential of this document, you should know C but not necessarily object-oriented programming or application design.
To help you troubleshoot problems as you follow the tutorial, this document includes the finalized Currency Converter project as a companion archive (ObjCTutorial_companion.zip). The archive also contains files needed to follow some of the instructions in this document.
The Xcode Tools package is part of the Mac OS X installation media. You must install this package on your computer before following the instructions in this document. After this package is installed, you can get further information in About Xcode Tools in /Developer.
[편집]See Also
These documents provide detailed information on Cocoa development:
Getting Started with Cocoa provides a road map for learning Cocoa. Cocoa Fundamentals Guide describes the Cocoa application environment. The Objective-C 2.0 Programming Language introduces Objective-C and describes the Objective-C runtime system, which is the basis of much of Cocoa’s dynamic behavior and extensibility. Apple Human Interface Guidelines explains how to lay out user interface elements to provide a pleasant user experience.